46 میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر هستند

تعداد آمریکایی هایی که از درآمدشان کم می شود و زمان طولانی تری بیکار می مانند، در حال افزایش است


پایگاه خبری صدای آمریکا (voa) نوشت: نتایج آخرین سرشماری در آمریکا نشان می دهد، در سال ۲۰۱۰ دو میلیون و ششصد هزار نفر به صفوف فقرا در آمریکا اضافه شده اند. در مجموع بیش از ۴۶ میلیون نفر در آمریکا یا زیر خط فقر و یا در خط فقر قرار دارند. این بالاترین تعداد در ۵۰ سال گذشته در این کشور است. برخی از کارشناسان می گویند، در صورتی که اقتصاد بهبود نیابد، تعداد بیشتری از خانوارها در آستانه بی خانمانی قرار خواهند گرفت.

مایکل فَرِل، مدیر سازمان ائتلاف برای بی خانمان ها در شهر واشنگتن، می گوید: تعداد آمریکایی هایی که از درآمدشان کم می شود و زمان طولانی تری بیکار می مانند، در حال افزایش است.


این سازمان به بی خانمان ها در شهر واشنگتن کمک می کند. مایکل فرل توضیح می دهد که اکنون یک نفر از شش نفر در آمریکا زیر خط فقر و یا در خط فقر قرار دارند و می گوید: اگر تغییر اساسی در اقتصاد صورت نگیرد، وضعیت در آینده نزدیک بدتر از این خواهد شد.


سازمان ائتلاف برای بی خانمان ها اخیراً ۹ کارمندش را از کار برکنار کرده است، اما این سازمان به صدها نفر که در آستانه بی خانمانی هستند کمک می کند.


تامارا گلدن که پس از ۶ سال زندگی زناشویی با سه فرزندش بی خانمان شده است می گوید: خیلی دشوار است، اعتماد به نفس تان از بین می رود، شما را به عنوان یک انسان نابود می کند. فرقی نمی کند با هر فرهنگی که داشته باشید، یک پدر و یا مادر هرگز نمی خواهد به فرزندش بگوید که ندارم. یا امشب غذا نداریم.


سوفیا سی برت، مددکار اجتماعی در یک برنامه کمک به بی خانمان ها، می گوید: وقتی تامارا پیش من آمد، در خیابان زندگی می کرد. او هیچ کجا نمی توانست برود. این سازمان یک خانه موقتی در اختیار تامارا گذاشت. نیازهای پزشکی او را بر آورده کرد و در تحصیل به او کمک کرد.


زندگی برای تامارا یک مبارزه روزانه است. اما وضعیت او بهبود پیدا کرده و می خواهد به مدرسه بازگردد.


کارشناسان می گویند، بیکاری بزرگترین دلیل فقر در آمریکاست، حدود ۱۴ میلیون آمریکایی بیکار هستند. اما با در نظر گرفتن تعداد آن هایی که دیگر امیدی به یافتن شغل ندارند و آن هایی که گرچه کار می کنند، اما شغلی پایین تر از حرفه اصلی خود دارند، جمع کل آن ها نزدیک به ۲۵ میلیون نفر می رسد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا